Bendrovės „Sveikatingumo ir sporto diena – 2015“

Šiais metais tradicinę Bendrovės darbuotojų „Sveikatingumo ir sporto dieną – 2015“ praleidome didžiausiame Lietuvoje Dzūkijos nacionaliniame parke, Varėnos rajone. Jau rudeniu alsuojantį rugsėjo 12-osios rytą rinkomės Merkinėje – Dainavos krašto sostinėje, prieš penkis amžius buvusioje vienu svarbiausių Lietuvos miestų.

Pažintinę kelionę pradėjome nuo užburiančių gamtos vaizdų, atsivėrusių pakilus į neseniai atidarytą Merkinės apžvalgos bokštą. Bokšto konstrukcija truputį kosminė ir judanti, tad viršutinėje aikštelėje, esančioje 25 aukštyje, kai kuriuos apėmė dviprasmiški jausmai – ir gražu, ir baisu. Tačiau netrukus žvilgsniai nuslydo įspūdingais Nemuno kraštovaizdžio draustinio toliais, akys gėrė už upės slėnio tolyn į horizontą vilnijančių miškų vaizdus.

Pabuvoję tarp dangaus ir žemės, užsukome į Merkinės muziejų, kuriame sukauptas turtingas etnokultūrinis paveldas, menantis senąsias dzūkų tradicijas ir papročius, buitį ir išskirtinius amatus, išgirdome Merkinės miestelio didingą istoriją.

Toliau kelionė tęsėsi į Čepkelių valstybinį gamtinį rezervatą, priklausantį ne tik Lietuvos saugomų teritorijų sistemai, bet ir saugomą tarptautiniu mastu. Ekskursija 1,5 km ilgio pažintiniu taku su gide mus praturtino naujomis žiniomis apie tai, kaip formavosi didžiausia šalies aukštapelkė ir žemyninės kopos, kas ten auga ir gyvena.

Pakeliui iš Čepkelių stabtelėjom pušų paunksmėje pasivaišinti dzūkiška užkandėle ir kultūrinę dienos dalį baigėme Marcinkonių etnografinėje sodyboje – muziejuje. Čia šmaikštusis dėdė Jonas pripasakojo mums visokių įdomių ir linksmų istorijų iš dzūkų gyvenimo, apžiūrėjom turtingą ekspoziciją, sužinojom, kad sėkmę ir laimę simbolizuojančią pasagą reikia kalti prie durų taip, kad ji sudarytų arką, o ne atvirkščiai.

Dar vienoje gražios senos dzūkiškos sodybos kieme Darželių kaime praleidome antrąją – sportinę – dienos dalį, kur ne tik žaidėme kvadratą, futbolą ir kitokius žaidimus, bet ir šokome su Marcinkonių etnografinio ansamblio kolektyvu.

Prieš kelionę namo dar susėdome prie laužo, kalbėjomės, šmaikštavom, džiaugėmės vieni kitais ir galimybe kartu pabūti, smagiai leisti laiką, pasikrauti naujų jėgų ir gerų emocijų mūsų laukiantiems darbams.